4. marts 2014 kl. 07:30


Anders Ryom Villadsen, ass. professor, PhD:


Bedragerisk læring - og myten om "best practices"


DETTE FOREDRAG HAR FUNDET STED



Hvorfor kan det ofte være særdeles risikabelt at lære fra best practices? Og hvorfor slår de gode eksempler ofte fejl, når de bliver overført til en ny organisation?


Læring og benchmarking er på toppen af dagsordenen for mange virksomheder i dag. Der søges efter best practices og skabes lærende organisationer overalt i landet.

 

Målene er klare! Virksomheder vil - ved at sammenligne sig selv med de bedste - højne effektiviteten, forbedre produkter og service samt skabe innovation og fornyelse. Men der er grund til at stoppe op og se nærmere på nogle basale faldgruber i denne proces - de bedste er nemlig ikke altid de rigtige at søge inspiration fra eller sammenligne sig med.

 

Denne Tidlig Tirsdag vil ass. professor ved Aarhus Universitet, Anders Ryom Villadsen, gennemgå nogle af de udfordringer og faldgruber, der opstår, når virksomheder søger at lære fra best practices. Hvorfor kan det ofte være særdeles risikabelt. Og hvorfor slår de gode eksempler ofte fejl, når de bliver overført til en ny organisation?

 

Download materiale:

PP fra foredrag

Opfølgende artikel, Herning Folkeblad, 060314

 





‹‹ Tilbage